Illustrateur : Neal Fox




Neal Fox is a London based artist.

Born in 1981, he studied at Camberwell Art College and the Royal College of Art. While at the RCA he co-founded Le Gun, the art collective and publication of the same name.  Since graduating in 2005 Fox’s work depicting a phantasmagoric journey through the detritus and mythology of pop culture has led to solo exhibitions  in London, Munich, Berlin and  Paris, and group shows from Brussels to Beijing alongside Damien Hirst, Sarah Lucas, Andy Warhol and Joseph Beuys. In 2013 he and Le Gun featured prominently in the exhibition Memory Palace at the Victoria and Albert Museum in London. Fox has exhibited at the art fairs Art Brussels, Artissima, Drawing Now, FIAC and Art Basel. From a life long fascination with the tales of his dead grandfather, a World War 2 bomber pilot, writer, and hell raiser, Fox’s large scale ink drawings have developed into increasingly layered celebrations of the debauched and iconoclastic characters whose ideas have helped shape our collective consciousness. Remixing and collaging events and connecting trails of thought, he imagines Francis Bacon and William Burroughs taking tea in the ancient Egyptian after life, or Captain Beefheart selling a vacuum cleaner to Aldous Huxley at the Doors of Perception. The British filmmaker Peter Bach is currently working on a TV documentary about Neal Fox.

http://nealfox.co.uk

Site du jour / Site of the day







Style Novels - Silik

Le site Style Novels mélange interactions, illustrations et présentations de produits. Un univers graphique simple et un design visuelle riche. À voir sur  www.stylenovels.com

En deux minutes d'animation, Rodney Mullen vous explique pourquoi l'échec est une bonne chose (US)



Le réalisateur et illustrateur espagnol Antoni Sendra a bien compris cela et  a créé une série de vidéos nommées Bulletproof Thoughts qui s’intéresse à des personnages comme Ray Bradbury, Joe Strummer et, donc, Rodney Mullen. Dans ces mini-documentaires, on trouve un étonnant mélange de Schoolhouse Rock! et Monty Python

Texte & source : Anthony Pappalardo thecreatorsproject

Photographe - Artiste / Roger Ballen

Le photographe américain expatrié Roger Ballen est connu pour son travail explorant les recoin sombres de l’Afrique du Sud et de son propre esprit. Avant 1997, il documentait les inégalités qu’il voyait lorsqu’il a emménagé à Johannesbourg, mais il petit à petit commencé à s’insérer lui-même dans ses images avec un style artistique grave et un symbolisme assumé, initié avec son livre Outland, en 2001. Son esthétique chaotique, à grands renforts de crasse et de poussière, s’éloigne radicalement de la normalité de la classe moyenne supérieure. En 2012, il a signé la réalisation du clip I Fink U Freeky du duo Sud-Africain Die Antwoord, rendant mainstream ses fascinants délires.

Texte & source : Beckett Mufson  thecreatorsproject

A Splash Of Colour / Agence Socio Design

A Splash of Colour is an online store that curates a collection of design-led homeware brands. Founded by Natasha Broady, ASOC sells a wide variety of products from accessories and furniture, to storage solutions. Socio were commissioned to create the identity, website and art direction for the brand. We produced a fully responsive, innovative shopping experience where users can filter items by colour or products in a simple and visually engaging manner. To compliment the creation of the ASOC brand, a custom typeface was drawn to mirror the industrial makers marks usually found on furniture.

behance

Photographe : Blaise Arnold


Cinematographic Portraits Telling Stories

Le photographe français Blaise Arnold a réalisé une série de portraits cinématographiques, pour raconter des histoires et imaginer des personnages : Stories. Au premier plan, un personnage inventé ou qui a réellement existé. Au deuxième, une narration qui se déroule et que le spectateur peut deviner par certains indices (comme une énigme). 
Il nous explique : « Il s’agit de portraits du passé réalisés au temps présent. Parfois simple spectateur, parfois complice, le lecteur est malgré-lui impliqué dans la narration. On peut avoir de l’empathie pour un personnage ou du dégout pour tel autre ou même de l’admiration pour certains ». Une chose est sûre, c’est que Blaise s’est appliqué à faire correspondre, avec brio, la cohérence temporelle et la faisabilité de l’action.
Texte & source : Donnia fubiz